Thursday, April 11, 2013

Result SPM



Assalamualaikum semua, it has been a long time kan? sorilah, bz cket..( bajet kau ni mcm menteri besar pdahal dok umah je..)  ok lah hari ni aku nak cakap pasal result SPM.. x kira ah, aku tetap jugak nak ckap walaupun ade antara korang  dah masuk U. Degil.



What??? Bajet result ko gempak!!


 x lah korang, result aku bese2 je.. isk2 malu ah nak cakap.. 



Mmgla, aku agak frust jugakla  bila tengok result aku.. apa perasaan korang bila dapat tahu kawan kau yang selalu ngorok@ main2 dalam kelas  tetiba dapat result yg lebih ok dari korang  ataupon sama je macam  korang? sedeyh an? padahal aku dah pulun habis2an menjadi budak yg skema dan lekat dengan buku..

bukan.. aku bukan x bersyukur.. cuma frust cketlaa..

aku senyum.. pura2 gelak.. x nak org tau apa yg aku pendam selama ni.. hancur berkecai..

mak: tahniah along..( tp aku tau, mak aku kecewa.. cket)
aku: ape pulak mak(gelak2) result along bukan ok sangat pon.Mesti mak frust kan?
mak: x. sebab mak tau yang  along dah cuba yang terbaik. Lgpon... mak ngan abah dulu pon bukan best 
         student pon..
aku:  mak nak buat sedap hati along je kan. cakap je la mak malu.. 
mak: along kene ingat,  x semestinya hari ni along gagal, gagal selamanya.. Esok lusa kalau kau dah berjaya, 
         x denye orang nk tanya result SPM ko brape. Org akan tanya gaji ko brape sebulan, keje kat mane ,      
         anak dah brape, apsal ko skarang lawa sangat.. tet tet tet... (ok, yang lain aku tokok tambah belaka.. 
         wahahaha)
mak:  unless..
aku:   apa dia?
mak:  anak ko tanya, x pon anak murid sebab ko suruh diorang study hard sangat!


ok.. aku x nak jd cikgu.. dan aku x nak  anak2 aku study hard bagai nak gila!


So, people, don't be sad ok? allah knows what's the best 4 us! tapi kalau nak buat sesuatu kenelah berusaha bersungguh2 baru lah tawakkal ye!

Meh, aku nak kasi hadiah cket.



 Ciao..

No comments:

Post a Comment